Charlotte Linnebank

Charlotte Linnebank is mede oprichter en Executive director van stichting Questionmark en QM intelligence BV. Questionmark ontwikkelt en publiceert een benchmark waarin  supermarktproducten vergeleken worden op hun impact op gezondheid, milieu, mensenrechten en dierenwelzijn. Met digitale technologie en data creëert Questionmark een nieuwe vorm van radicale transparantie en voor consumenten makkelijk bruikbare informatie. Te vinden via een website en twee gratis apps: Questionmark en de boodschappenlijstjes-app Checkit.
Questionmark haar dochter, QM intelligence B.V., is een not-for-profit onderneming. Zij biedt retailers en producenten product intelligence, waarmee ze meer gezonde en duurzame producten kunnen ontwikkelen en een voorsprong kunnen nemen op concurrenten.
Linnebank begon haar loopbaan bij Boer & Croon, waar ze werkte als business analist en later als Young Executive, ingehuurd door zowel commerciële als maatschappelijke opdrachtgevers. Na Boer & Croon maakte ze doelgericht de overstap naar het Wereld Natuurfonds. Hier was zij als Hoofd van de Unit Bedrijven verantwoordelijk voor partnerships met Nederlandse bedrijven. Als onderdeel van haar strategie werden concrete afspraken op het gebied van verduurzaming vast onderdeel van ieder partnership. Voorbeelden van bedrijven waarmee zij partnerships gesloten heeft zijn Rabobank, ASN Bank, FrieslandCampina, Albert Heijn, BCC en KLM. 
Vanuit WNF maakte Linnebank de overstap naar KPMG Sustainability. Daar heeft zij, als senior manager, bedrijven en overheden geadviseerd in het ontwikkelen, implementeren, meetbaar maken van en rapporteren over hun duurzaamheidstrategieën. Ook was zij vanuit deze rol mede-bedenker en ontwikkelaar van de CO2-Prestatieladder.
Naast haar loopbaan was Charlotte medeoprichter van stichting laluz en was zij hier 7 jaar voorzitter van het bestuur. Charlotte publiceert met enige regelmaat haar opinie of visie op trends in duurzame ontwikkeling.